graag tot snel
Reserveren //
Leuk als u Komt Eten en genieten van ons Chef’s menu!
Handig om te weten:
- U kunt online reserveren: klik op de balk onderin uw scherm.
- Reserveren voor diner op dezelfde dag? Dat kan tot 16.00 uur online, daarna telefonisch.
- Reserveren met meer dan 4 personen? U kunt ons bereiken op 071-5012220.
- Allergieën? Geef deze direct bij uw reservering door.

Wat wilt u weten?
Veelgestelde vragen //
Praktische vragen
Wat zijn de openingstijden?
- Woensdag & donderdag
Diner 18.00-22.00u - Vrijdag & zaterdag
Lunch 12.00-15.00u
Diner 18.00-22.00u - Onze openingtijden kunnen afwijken vanwege het weer, ons team of groepsreserveringen: neem bij twijfel even contact op om zeker te zijn van uw tafel.
- Zondag, maandag & dinsdag zijn we gesloten, maar afwijkende openingstijden zijn in overleg mogelijk. Neem gerust even contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Kan ik makkelijk parkeren?
Parkeren is gratis mogelijk op het Plein tegenover Kom Eten (P1, met blauwe kaart) en aan de achterkant van het Plein in de Van Alcmaerlaan (P2). Ook langs de Kerkstraat zijn een aantal parkeerplekken beschikbaar.
Hoe zit het met het openbaar vervoer?
Kom Eten is goed bereikbaar met de bus die hun vertrekpunt heeft in Leiden en Alphen a/d Rijn: Bus 183 stopt aan de rand van Hoogmade, circa 450 meter lopen naar Kom Eten.
Kan ik mijn boot bij jullie aanleggen?
Ja, wij beschikken over eigen aanlegplaatsen aan ons terras.
Is er ook een fietsenstalling?
Ja, wij hebben een fietsenstalling op eigen terrein, bij het tweede houten hekje.
Is er ook een invalidentoilet?
Wie niet zo goed ter been is, kan bij ons met de traplift veilig de trap op en af om bij het toilet te komen.
Mag mijn hond mee uit eten?
Uw hond is van harte welkom op ons terras, binnen liever niet. Wilt u ‘m toch meenemen? Laat het ons dan bij de reservering weten, dan kunnen we een geschikte tafel voor u vrijhouden die ver genoeg van onze open keuken af staat.
Kan ik bij Kom Eten contant betalen?
U kunt bij Kom Eten met pin en creditcard betalen, uit veiligheidsoverwegingen accepteren wij geen contant geld meer.
Verkopen jullie ook cadeaubonnen?
Ja! Wij verkopen onze eigen cadeaubonnen voor ieder gewenst bedrag.
Accepteren jullie ook andere cadeaubonnen/restaurantcadeaukaarten?
Nee, wij accepteren alleen onze eigen cadeaubonnen.
Vragen over ons Chef’s menu
Kunnen jullie rekening houden met allergieën?
Ja, als u dit bij een tijdige reservering doorgeeft, kunnen wij in overleg rekening houden met allergieën (dit is iets anders dan een smaakvoorkeur!). Omdat we met 1 menu werken is het niet mogelijk om hier ter plekke aanpassingen voor te maken. Laat het ons dus vooral vooraf weten!
Wat als ik iets niet lust?
Natuurlijk vragen we aan tafel of er zaken zijn om rekening mee te houden. Maar… het Chef’s menu is natuurlijk bedoeld voor wie wel van een beetje culinair avontuur houdt! 😉 Menu-aanpassingen zijn dan ook niet altijd mogelijk.
Hoe krijg ik een indruk van het Chef's menu?
Is het Chef's menu ook vegetarisch te bestellen?
Ja, we maken met plezier een vegetarisch menu voor u klaar. Superfijn als u deze wens vooraf doorgeeft dan kunnen we verspilling voorkomen.
Is het Chef's menu ook veganistisch te bestellen?
Nee, een veganistisch dieet matcht niet met de filosofie van onze keuken.
Hoe vaak wisselt het Chef's menu?
Het menu wisselt op basis van de beschikbaarheid van ingredienten: dit is soms wekelijks en soms zit er wat langer tussen. Kijk bij onze nieuwsberichten voor de laatste updates of volg ons op Instagram.
Waarom staat het menu niet op de website?
Onze ervaring leert dat als er geen menuomschrijving vooraf bekend is, gasten ook echt meer verrast worden. Regelmatig geven gasten aan daardoor echt nieuwe dingen te proberen en daar ook enthousiast van te worden. Dit maakt ons werk en uw beleving zoveel leuker dat wij hier bewust voor kiezen.
Kan ik ook alleen koffie of een borrel drinken?
Nee, hoe gezellig dat ook is, wij kiezen na de Corona-tijd voor een zo efficiënt mogelijke bedrijfsvoering en serveren dus alleen lunch en diner.
Nog meer vragen en antwoorden
Is er een jaarplanning?
Jazeker! Om onze service op niveau te houden, zijn wij gesloten van:
- Van 30 oktober t/m 5 november 2023
We ontvangen u graag de rest van het jaar!
Met hoeveel personen mag ik Komen Eten?
Wij hanteren een standaard-aantal van 4 personen per tafel. Wilt u met meer mensen Komen Eten? Neem dan even telefonisch contact op via 071-5012220 of stuur ons een e-mail.
Wat serveren jullie nu?
Wij serveren ons Chef’s menu van 3-6 gangen bij zowel de lunch als het diner. Aanvullend is er de Lekkere Luxe Lunch voor wie echt goed wil lunchen maar geen tijd heeft voor een menu.
We zijn niet geopend voor koffie en borrel.
Moet ik reserveren?
Ja, reserveren is altijd een goed idee om zeker te zijn van uw tafel.
Mag ik roken op jullie terras?
Nee, wij hebben een rookvrij terras.
Wat zijn de geldende corona-regels?
Kijk voor alle informatie over de geldende regels op de website van de Rijksoverheid.
Mag ik zelf mijn tafel kiezen?
Wij stellen voor uw komst een tafelplan op. Het is niet mogelijk om hiervan af te wijken. Wie het eerst reserveert, krijgt de ‘mooiste’ tafel maar eigenlijk zijn natuurlijk alle tafels mooi! 😉
Kan ik bij Kom Eten een feestje geven? Of trouwen?
Lunchen of dineren met uw eigen gezelschap is (onder voorbehoud van geldende Corona-regels en beschikbaarheid) zeker mogelijk. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken, ook op afwijkende tijden.
Kan ik mijn bruiloft vieren bij Kom Eten?
Ja, dat kan! Wij zijn een erkende trouwlocatie: lees alles over Kom Eten & trouwen.

Kom je eten?
Graag tot snel //
Woensdag & donderdag
Diner 18.00-22.00u
Vrijdag & zaterdag
Lunch 12.00-15.00u
Diner 18.00-22.00u
Zondag, maandag & dinsdag
Gesloten. Afwijkende openingstijden mogelijk in overleg
Telefoon
071-5012220
Adres
Kerkstraat 22, 2355 AE Hoogmade
welkom@kometeninhoogmade.nl